24. juni 2011

Verdens mindste popcorn

Minipopcorn af amaranthfrø. Er de ikke bare søde? Og nuttede? Og små? - Og så smager de helt som popcorn skal smage...


Hæld lidt neutral olie i gryden og skru helt op. Men uden olien begynder at ryge. Smid en håndfuld amaranthfrø i og læg låg på. Det tager kun et par sekunder til frøene er poppede. Det tager desværre også kun et par sekunder mere før det hele er sort! Det er ikke nu du skal multitaske ;-)))

Hæld popcornene på fedtsugende papir og kværn noget godt havsalt over.

NB! Du kan selvfølgelig også poppe frøene uden olie.  

Spis :-)

Minipopcorn er også ganske herlige som pynt på f.eks. cupcakes. Eller på en kartoffelmad. Eller på popcorn-is. Eller på....


...

6 kommentarer:

  1. Yes, de er super nuttede - skal straks ud og købe en pose amaranthfrø :-)

    SvarSlet
  2. Det samme som Malou!!
    Hvor køber man de små frø? Tror aldrig, at jeg har hørt om dem.

    SvarSlet
  3. Hej Malou

    Ja, de er nemmerlig sååååå nuttede :-)


    Mange gode hilsner
    Maj

    SvarSlet
  4. Hej Hanne

    Yes... Lad amaranth-bølgen brede sig ud over det ganske blogland :-)

    Jeg har købt mine via netspiren.dk Der køber jeg de fleste af vores økologiske varer.

    God fornøjelse

    Mange gode hilsner
    Maj

    SvarSlet
  5. Hihihi, hvor er de skønne! Fantastisk inspiration :-D

    SvarSlet
  6. Hej Piske

    Skønne, nuttede, søde og velsmagende er de. Jeg elsker dem højt ;-D

    Mange gode hilsner
    Maj

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...